Skänk årets julgåva till WWF

Vartannat andetag kommer från haven – dör havet dör vi. Ändå håller vi människor på att förstöra jordens hav. Läget är akut. Men det går fortfarande att vända utvecklingen.

Är du ett företag som sitter och funderar på vad du ska ge dina anställda, kunder och leverantörer i julklapp? Valen är många som till exempel presentkort, värmekuddar, ljuslyktor etc. Men det finns en viktig julgåva som kanske överskuggar allt annat. Gåvan som hjälper till att till exempel rädda världens hav, bevara unika arter och skydda livsviktiga regnskogar. Som tack för er gåva får ni elektroniska julkort att skicka till anställda, kunder och samarbetspartners. Ni får även ett fint gåvobevis och en webbanner som kan läggas upp på er hemsida.

Tack för er gåva, er insats behövs!

Välj ett paket

Klicka på bilden för det ändamål ni önskar stödja.

Som tack får ni

Vid gåvor om 2 500 kronor eller mer får ni som tack:

• Gåvobevis i PDF-format
  • Webbanner som ni kan lägga upp på er hemsida för att visa att ni stödjer WWF
  • Elektroniska julkort för utskick till anställda, kunder och samarbetspartners

Betala med bankkort

Skänk en julgåva - fyll i formuläret

(*) Obligatoriska uppgifter

Välj summa i menyn nedan eller specificera en egen summa.

Obs! För att få gåvobevis måste er gåva uppgå till minst 2500 kr. Gåvobevis och webbknapp skickas ut inom en vecka till angiven e-postadress. Har inte betalningen nått WWF inom en månad efter utskicksdatumet sänder vi en påminnelse.

2500 kr 5000 kr 10000 kr 25000 kr 50000 kr
Annan summa:
kr

Välj ändamål för din gåva

Uppgifter

Företagets namn (skrivs ut på gåvobeviset) *: Företagets namn *:
Organisationsnummer*: Organisationsnummer *:
Vi vill ha vårt gåvobevis på följande språk *: Språk *:
E-postadress (för leverans av digitalt gåvobevis och webbknapp) *: E-postadress *
Kontaktuppgifter och övriga meddelanden: Kontaktuppgifter och övriga meddelanden

Betalsätt

Bankkort (Visa, Mastercard, Eurocard, Maestro)
Så här hanterar vi dina uppgifter

Betala med bankgiro/postgiro

Skänk en julgåva - fyll i formuläret

Välj summa i menyn nedan eller specificera en egen summa.
Obs! För att få gåvobevis måste er gåva uppgå till minst 1000 kr. Gåvobevis och webbknapp skickas ut inom ett dyng till angiven e-postadress. Har inte betalningen nått WWF inom en månad efter utskicksdatumet sänder vi en påminnelse.

Så här mycket skänker vi till WWF:
Vi skänker vår gåva till följande ändamål (se alternativ i högerspalten):
Vi vill ha vårt gåvobevis på följande språk:
Fyll i säkerhetskodenCAPTCHA

Gåvobevis och webbanner skickas ut inom en vecka till angiven e-postadress. Har du skänkt en gåva men inte fått leverans av gåvobevis och webbanner? Vänligen hör av dig till foretag@wwf.se.

Betala så här:

Inbetalningen går enkelt tillväga. Betala in er gåva på något av våra gironummer:

Pg 90 1974-6 eller Bg 901-9746

och märk inbetalningen med vilket ändamål pengarna ska gå till (Stoppa den illegala djurhandeln, Trädplantering, WWFs arbete i världen, Klimat eller Östersjön) samt ert företagsnamn.

Har inte betalningen nått WWF inom en månad efter utskicksdatumet av gåvobevis och webbanner sänder vi en påminnelse.

Stort tack för ert stöd!

Läs om arbetet här:

WWF arbetar långsiktigt för att rädda viktiga livsmiljöer och ekosystem samt stoppa den illegala handeln med hotade arter.

LEVANDE HAV

Hjälp oss att rädda världens hav. Utan vatten skulle inget kunna leva på vår planet. Ändå håller vi människor på att förstöra jordens hav. Vi har förorenat vattnet - med både kemikalier och skräp. Vi förstör stränder och havsbottnar. Vi fiskar för mycket av vissa fiskar, och rubbar urgamla näringssystem. WWF arbetar över hela världen samtidigt för att vända den negativa trenden. Vi bevakar haven för att stoppa tjuvfiskare, vi förhandlar med EU-politiker och mycket mer.

RÄDDA ÖSTERSJÖN

Hjälp oss att rädda Östersjön - ett hav i kris. WWF arbetar för att skydda Östersjön från överfiske, stoppa övergödningen, stoppa farliga utsläpp av miljögifter, skapa säkrare sjöfart och minska oljeutsläpp. WWF jobbar stenhårt för att få politikerna att samarbeta och utgå från vad havet klarar när de sätter regler för fiske, jordbruk, sjöfart och andra aktiviteter som påverkar ekosystemen.

WWFS ARBETE I VÄRLDEN

Hjälp WWF att fortsätta det viktiga naturvårdsarbetet runt om i världen där pengarna behövs som mest. WWF arbetar för att hejda förstörelsen av jordens naturliga livsmiljöer och bygga en framtid där människor lever i harmoni med naturen.

STÖD WWFS KLIMATARBETE

Hjälp WWF att bromsa människans bidrag till den globala uppvärmningen. Tillsammans kan vi bevara Arktis. WWF vill se att Sverige tar en ledande ställning i klimatarbetet utifrån de unika förutsättningar som Sverige har idag. WWF arbetar på flera plan med klimatfrågan. Det rör sig om allt från projekt som rör enskilda områden och arter, till omfattande initiativ rörande nationella och internationella överenskommelser.

SKYDDA REGNSKOGEN PÅ BORNEO

Bevara regnskogen på Borneo och hjälp WWF att förbättra framtiden för skogens djur och människor. Regnskogen myllrar av liv. Här lever orangutangen, tukanen och trädleoparden sida vid sida med ursprungsbefolkningar. Varje år skövlas flera miljoner hektar regnskog och många arter riskerar att utrotas. Projekten vi driver är allt från att samla in fröer och etablera plantskolor till att skydda hotade arter och deras livsmiljöer. Till exempel kostar ett träd ca 50 kr att plantera och driva upp.

STOPPA TJUVJAKTEN

Världens elefanter, noshörningar och tigrar hotas av utrotning. Förra året dödades 35000 elefanter för sina betar, vilket motsvarar en elefant varje kvart. Var sjätte timme dödas en noshörning för sitt horn och varje vecka dödas två tigrar. WWF arbetar tillsammans med myndigheterna i länderna där dessa hotade djur finns för att vända den negativa trenden och bevara våra hotade arter.

Vid frågor och ytterligare information kontakta: foretag@wwf.se eller 08-624 74 00