Gå till huvudinnehållet

Klimat

Här läser du om vad som menas med klimatförändringar, vad som måste göras för att lösa klimatutmaningen och hur vi på WWF arbetar med den stora klimatfrågan. Du kan även läsa om hur du kan göra klimatsmarta val i din vardag och hur du kan stötta WWFs klimatarbete genom att till exempel bli Planetfadder.

Klimatkalkylatorn

Testa dig själv med Klimatkalkylatorn

Dina val i vardagen spelar stor roll för hur mycket utsläpp du orsakar. Att äta mer vegetariskt, resa mer kollektivt, cykla mer och välja miljömärkt el i hemmet är enkla saker du kan göra för att minska utsläppen.

Läs här och testa dig

Fotavtryck i sanden

Ekologiska fotavtryck

Allt vi människor gör har en inverkan på miljön på något sätt. Om alla levde som vi i Sverige skulle det behövas ungefär fyra planeter istället för den enda vi har. Hur många planeter skulle krävas om alla levde som du?

Läs här

planeten-foto-bjorn-.jpg
BLI PLANETFADDER

Vi kan alla göra en insats för att bevara djur och natur och kämpa mot klimatförändringarna. Bli fadder och stötta vårt arbete. För det finns hopp. Där WWF jobbar aktivt för att skydda livsmiljöer, återhämtar sig livet igen.

Steg 1 / 3

Välj månadsbelopp

Som Planetfadder blir du månadsgivare via autogiro och bidrar regelbundet till arbetet för att bevara den biologiska mångfalden och kämpa mot klimatförändringarna.

Bli Planetfadder – hjälp oss kämpa för en levande planet.

Fyll i uppgifter

Faktureringsdetaljer

Signera autogiro

• Läs och godkänn villkoren för att gå vidare med beställningen.

Fyll i dina kortuppgifter

Här fyller du i dina kortuppgifter och efter det kommer du vidarekopplas till tacksidan!

Fyll i ditt mobilnummer och öppna din Swishapp för att genomföra gåvan.

Fyll i uppgifter för faktura

Här fyller du i fakturainformation så vidarekopplas du efter det till tacksidan!

Dela gärna:

Senast ändrad 06/04/23

Besök Frågor och svar om du har några frågor.