Gå till huvudinnehållet

Nyheter|21 aug, 2020

Biopremiär för nya David Attenborough-filmen i höst

_NEW FB TW Credit Keith Scholey Silverback Films
Sir David Attenborough i Kenya under inspelningen. Foto: Keith Scholey / Silverback Films

Nu närmar sig äntligen premiären av naturfilmen David Attenborough: A Life On Our Planet som blev uppskjuten i våras på grund av covid-19. Den 28 september går filmen upp på biografer runt om i Sverige.

I mer än 90 år har naturfilmslegendaren David Attenborough sett mer av vår planets natur än någon annan. ”David Attenborough: A Life On Our Planet” är hans stora berättelse om vad som hänt med vår natur framför hans egna ögon. Dessutom delar han med sig av konkreta tips på hur vi skapar en ljusare framtid för vår jord.

Bakom filmen står Silverback Films och WWF.

– Det är otroligt kraftfullt när en ikon som David Attenborough ger sitt personliga vittnesmål om vad vi har förlorat av natur bara under hans egen livstid. Filmen sänder ett glasklart budskap att vi nu måste ta både frågan om klimat och biologisk mångfald på största allvar, säger Håkan Wirtén, generalsekreterare på Världsnaturfonden WWF.

Ett första smygklipp från filmen ser du här: https://www.facebook.com/watch/?v=633892897532745&extid=ukiKrOEHdonb9RZp

Mer information och biljetter hittar du här: https://se.attenborough.film/home/

Dela gärna:

Annat aktuellt

Senast ändrad 24/08/20

Besök Frågor och svar om du har några frågor.