Nyheter|09 feb, 2022

Dags att yoga för naturen!

yoga4nature

Yoga for Nature är ett insamlingsevent som pågår mellan den 10-28 februari i år och som stöds av WWF för att engagera fler att kämpa för världens vilda tigrar. Här kan alla vara med och yoga samtidigt som pengar samlas in till WWFs tigerarbete.

Nu har du chans att yoga tillsammans med några av Sveriges mest omtyckta yogaprofiler, som har gått ihop för att samla in pengar till WWFs tigerarbete. De kommer att leda varsitt digitalt yogapass där hela anmälningsavgiften på 100 kronor skänks oavkortat till WWF-insamlingen Yoga for Nature. Eventet pågår mellan den 10-28 februari.

Prova att yinyoga tillsammans med Magdalena Mecweld som skrivit boken och appen ”Vila dig i form med yinyoga”. Eller lär dig viktiga andningsövningar för att öka fokus och närvaro tillsammans med äventyraren Annelie Pompe. Annki Warberg-Landahl och Klas Landahl vill väcka tigerenergin inom dig med ett energifyllt och vitaliserande yogapass. Med Milla Floryd från Yogobe får du följa med på ett  vinyasapass med tigerflow.

Pengarna som samlas in går bland annat till att stoppa tjuvjakt, skapa fler skyddade områden där tigrar kan leva ostört och till att utbilda och förse parkvakter med resurser och utrustning.

– Vi behöver naturen och naturen behöver vår hjälp. Ta ett djupt andetag och hjälp till att rädda en tiger eller två! Tigern är ett av vår planets vackraste och mest utrotningshotade djur. I flera länder har tigern försvunnit helt. Tigrarna jagas och hotas av våra miljöförstöringar. Men vi kan hjälpa WWF att hjälpa tigrarna genom att yoga tillsammans för naturen, säger Annelie Pompe

De yogisar som är med: Lisa Hamre, Magnus Fridh, Sheila Arnell, Magdalena Mecweld, Annki Warberg-Landahl, Klas Landahl, Sonja Lindh Masajada, Emma Öström, Sandra Friberg, Milla Floryd och Annelie Pompe. De ställer alla upp gratis på detta initiativ.

Alla som vill kan vara med och yoga för att samtidigt samla in pengar till WWFs tigerarbete. Du väljer vilket pass du vill gå på, det finns allt från yoga till meditation och/eller mindfulness. Passen är donationsbaserade och hela anmälningsavgiften går till insamlingen. Anmälan sker genom att du bidrar med en gåva på 100 kronor (eller mer). Efter att du skänkt din gåva kommer du att få ett mejl med länk till det digitala passet du valt, mejlet skickas ut 1-2 dagar innan passet börjar.

Mer information om yogalärarna och deras studios:

Milla Floryd Yogobe

Lisa Hamre My Yoga Room

Magnus Fridh och Sheila Arnell About Yoga

Magdalena Mecweld Yinyoga

Annki Warberg-Landahl och Klas Landahl Kundalini Shakti

Sonja Lindh Masajada Yoga by Sonja

Emma Öström Lugnett

Sandra Friberg Youtube

Annelie Pompe About – Annelie Pompe

Livia Wanntorp Livia's yoga

Laila Svensson Shala Hala | Yoga i Båstad på Bjäre | Sverige

Eventet med alla yogisarna som är med:

Yoga for Nature | Världsnaturfonden (wwf.se)

Vår planet behöver dig

Tillsammans är vi världens chans!

Bli månadsgivare

Genom din månadsgåva kan vi genomföra viktiga naturvårdsprojekt som främjar den biologiska mångfalden och arbeta för klimatet. Så att vi kan fortsätta njuta av vår fantastiska natur även i framtiden.

Stöd oss

Gåvan som gör skillnad för djur och natur

Din gåva går till projekt för att stoppa utrotningen, verka för biologisk mångfald och göra insatser för att stoppa klimatförändringarna. För djuren, för naturen och för människan!

Ge en gåva

Bli WWF-vän

Som WWF Vän bidrar du som stödjande medlem till naturvårdsarbetet, där pengarna kommer till stor nytta.

Senast ändrad 20/02/22