Gå till huvudinnehållet

Goda resultat|2020

WWFs förslag med i regeringens Covid-19 beslut

Air pollution with black smoke from chimneys and industrial waste.

Mycket av det WWF har arbetat för att få med i regeringens återhämtningspolitik för Covid-19 syns i höstbudgeten och i andra paket. Bland besluten hittar vi bland annat WWFs förslag att ta fram ett stöd för energieffektivisering av byggnader. Dessutom förstärks klimatkliv och industrikliv.

Klimatklivet är ett stöd till lokala och regionala investeringar som minskar utsläppen av koldioxid och andra gaser som påverkar klimatet. Industriklivet är stöd till företag. Målen är att minska de processrelaterade utsläppen av växthusgaser i industrin eller uppnå negativa utsläpp.

Påverkansarbete handlar om att utöva inflytande på olika sätt. WWF tar fram underlag och argument. Sedan kommuniceras detta till rätt beslutsfattare. Vi kan inte styra vad politiker ska besluta, men när det gäller återhämtningspolitiken kan vi konstatera att väldigt många av de förslag och krav vi fört fram i skrivelser och möten med regering och samarbetspartier blev av.

Bli Planetfadder

Dela gärna:

Senast ändrad 04/01/22

Besök Frågor och svar om du har några frågor.