Pressmeddelande|30 aug, 2017|Pressmaterial

Lisbeth Larsson ny kommunikationschef på WWF

Den 1 september börjar Lisbeth Larsson som ny kommunikationschef på Världsnaturfonden WWF. Hon kommer närmast från revisions- och konsultföretaget Grant Thornton, där hon varit informations- och marknadschef sedan 2003. Lisbeth har ingått i ledningsgruppen, där hon även ansvarat för företagets hållbarhetsarbete. Lisbeth Larsson kommer som kommunikationschef att vara del av WWFs ledningsgrupp och leda kommunikationsavdelningen med 12 medarbetare.

– Jag är otroligt stolt och glad över att få anta den spännande utmaningen som kommunikationschef på WWF. Vi lever i en tid när det är ytterst angeläget att vi minskar de ekologiska fotavtrycken och ökar den biologiska mångfalden. Jag vill med min erfarenhet inom kommunikations- och ledningsarbete bidra till att få fler att stötta det viktiga arbete som WWF utför, säger Lisbeth Larsson.

För frågor, kontakta:

Lisbeth Larsson, kommunikationschef WWF (fr om 1 sep), mobil 0708-21 71 56,

e-post, lisbeth.larsson@wwf.se

Marie von Zeipel, pressansvarig WWF, 070-629 10 77

Vår planet behöver dig

Tillsammans är vi världens chans!

Bli månadsgivare

Genom din månadsgåva kan vi genomföra viktiga naturvårdsprojekt som främjar den biologiska mångfalden och arbeta för klimatet. Så att vi kan fortsätta njuta av vår fantastiska natur även i framtiden.

Stöd oss

Gåvan som gör skillnad för djur och natur

Din gåva går till projekt för att stoppa utrotningen, verka för biologisk mångfald och göra insatser för att stoppa klimatförändringarna. För djuren, för naturen och för människan!

Ge en gåva

Bli WWF-vän

Som WWF Vän bidrar du som stödjande medlem till naturvårdsarbetet, där pengarna kommer till stor nytta.

Senast ändrad 09/02/24