Gå till huvudinnehållet

Pressmeddelande|30 aug, 2017|Pressmaterial

Lisbeth Larsson ny kommunikationschef på WWF

Den 1 september börjar Lisbeth Larsson som ny kommunikationschef på Världsnaturfonden WWF. Hon kommer närmast från revisions- och konsultföretaget Grant Thornton, där hon varit informations- och marknadschef sedan 2003. Lisbeth har ingått i ledningsgruppen, där hon även ansvarat för företagets hållbarhetsarbete. Lisbeth Larsson kommer som kommunikationschef att vara del av WWFs ledningsgrupp och leda kommunikationsavdelningen med 12 medarbetare.

– Jag är otroligt stolt och glad över att få anta den spännande utmaningen som kommunikationschef på WWF. Vi lever i en tid när det är ytterst angeläget att vi minskar de ekologiska fotavtrycken och ökar den biologiska mångfalden. Jag vill med min erfarenhet inom kommunikations- och ledningsarbete bidra till att få fler att stötta det viktiga arbete som WWF utför, säger Lisbeth Larsson.

För frågor, kontakta:

Lisbeth Larsson, kommunikationschef WWF (fr om 1 sep), mobil 0708-21 71 56,

e-post, lisbeth.larsson@wwf.se

Marie von Zeipel, pressansvarig WWF, 070-629 10 77

Dela gärna:

Senast ändrad 09/02/24

Besök Frågor och svar om du har några frågor.