trädtoppar-pixabay

WWF och pandaförsäljningen

Ett samarbete för djur och natur

Pandaförsäljningen engagerar tusentals ungdomar varje år som vill göra en insats för djur och natur. För varje såld produkt från Pandakatalogen tillfaller en summa Världsnaturfonden WWF.

Genom Pandaförsäljningen säljer ungdomar varor från katalog för hem och fritid; textilier, inredning, husgeråd, böcker, kramdjur, pussel och mycket mera. För varje såld vara tillfaller ett tydligt angivet belopp Världsnaturfonden WWF.

Pandaförsäljningen ansvarar för hela försäljningskedjan; från framtagning av varor och försäljningsmaterial till marknadsföring, kundrelationer och distribution. Samarbetet med Pandaförsäljningen startade 1983 och är ett av WWFs äldsta. Pandaförsäljningen drivs av Semic som är en del av Bonnierkoncernen.

Varför samarbetar vi?

Pandasäljarna är en av Sveriges största bidragsgivare till WWF och pengarna går till WWFs arbete för att rädda hotade djur, växter och naturområden. Pandaförsäljningen engagerar tusentals barn och ungdomar varje år. De engagerade försäljarna får i sin tur information ifrån WWF vilken nytta dessa pengar har gjort för djur och natur över världen.

panda–Richard-Barrett-WWF-UK

”Vi valde att samarbeta med WWF för att det är en seriös organisation som arbetar med frågor som vi anser vara viktiga och som svenska barn och ungdomar lätt kan relatera till. Grundtanken med samarbetet är att få barn och ungdomar att engagera sig, lära sig mer om WWF’s arbete samtidigt som de gör en insats för djur och natur.”

Kristofer Svaninger, produktchef Pandaförsäljningen

Så här mycket har pandaförsäljarna genererat till WWF under de senaste åren:

• 2017: 5,3 miljoner
  • 2016: 4,3 miljoner
  • 2015: 4,6 miljoner

Om Pandaförsäljningen

Sedan starten 1983 säljer barn och ungdomar i hela landet produkter till förmån för WWF, försäljningen äger rum varje år från skolstart fram till jul. Produkterna som säljs är bruksföremål för hem och fritid. De framställs enbart för Pandaförsäljningen AB och kan inte köpas någon annanstans. Pandaförsäljningen arbetar kontinuerligt att göra sitt produktsortiment mer hållbart och nå de hållbarhetsmål som satts upp i samverkan med WWF.

Samarbetsansvarig

elin-bergman

Elin Bergman

Manager Corporate Partnerships

elin.bergman@wwf.se

Senast ändrad: 2019-06-13

Besök kontakt.wwf.se om du har några frågor.