Gå till huvudinnehållet

Djur – Natur – Hållbarhet

LÄS TIDNINGEN DIGITALT

Välkommen till WWF Magasin

WWF Magasin tar med dig ut i naturen här hemma och världen runt och berättar om arbetet med att bevara planetens enastående rikedom. Vi bjuder på massor med naturglädje i fantastiska bildreportage. Här möter du forskare och naturvårdare ute i fält, i tropikskogar såväl som på fjället.

Men WWF Magasin är mer än en naturtidning – här handlar allt om helhetsperspektivet, hur vi människor ska kunna leva inom ramen för den enda planet vi har. Vi skriver om klimat, konsumtion, återvinning och resursfördelning. Alltså om vår tids stora ödesfrågor.

Framför allt visar vi på lösningarna, hur vi alla kan hjälpa till att bygga en framtid där människor lever i harmoni med naturen.

Välkommen till en tidning om det som är viktigt, på riktigt.

Charlotte Permell, chefredaktör för WWF Magasin

WWF Magasin

Världsnaturfondens medlemstidning kommer ut med 4 nummer per år

Vi erbjuder hela tidningen WWF Magasin i digital form för dig som är WWF Vän. Logga in med koden du fått på baksidan av senaste numret av tidningen eller via mail. Läs tidningen enkelt digitalt på dator, telefon eller surfplatta. För dig som funderar på att bli WWF Vän erbjuder vi att provläsa förra numret gratis.

Så här blir du WWF Vän och får tidningen.

Nummer 1 2024

NÄR NATUREN FÅR KOMMA TILLBAKA

Längs floden Rhen i Nederländerna har stora, tidigare hårdexploaterade områden förvildats igen – och det är inte bara naturen som är vinnare.

Dessutom:
  • Indusdelfinen – så lyckades WWF, lokalbefolkning och myndigheter i Pakistan rädda en unik och svårt hotad art. Ett arbete som också skyddar den väldiga Indusfloden, som försörjer miljontals människor.
  • Bygg en bisandbädd – två av tre vildbin bor inte i bihotell. Här är guiden till hur du ordnar för alla dem som vill bo i hålor i marken.
  • Naturdofter lugnar mest av allt – Marcus Hedblom, professor i landskapsarkitektur, SLU, visar hur natur i staden gynnar människors hälsa.
  • Pälssälar – nästan utrotade för femtio år sedan, nu tillbaka i enorma kolonier. Hur lyckades de komma igen så starkt?
  • Grönare, mänskligare städer – WWF hjälper svenska kommuner som vill ”gentifieras”.
  • Naturfotograf med mobilen – enkla knep för fantastiska bilder.
  • Sälsång och massor med nya kutar, galopperande hästar på myren (jo, så låter dvärgbeckasin!), grodkonsert och annat underbart som händer nu när våren är på väg.

Läs mer i årets första nummer av WWF Magasin – en tidning om det som är viktigt på riktigt.

För dig som är WWF Vän

Läs WWF Magasin här.
Logga in på sidan med koden som du fått via mejl eller hittar i tidningen (WWF Magasin 1-24) på sidan 3.

Läs tidningen direkt på nätet

WWF Magasin 4-23

Nyfiken på WWF Magasin?
Provläs hela förra numret.

WWF Magasin är Världsnaturfondens medlemstidning som kommer ut med 4 nummer per år. Samtidigt som du får härlig läsning 4 gånger per år så bidrar du som stödjande medlem direkt till WWFs naturvårdsarbete, där dina pengar kommer till stor nytta.

Läs förra numret

Artiklar från tidigare nummer

Årets Pandabok

Årets Pandabok 2024: Skärgård – en oändlig värld att utforska

Världsnaturfonden WWF utser sedan 1972 årets bästa naturskildring i ord och bild till Årets Pandabok.

I Årets Pandabok får vi följa med författaren Claes Grundsten ut i Stockholms skärgård. Vi får uppleva en världsunik vildmark och med bild och text guidar han oss i miljöer som få har möjlighet att uppleva i verkligheten. ”Det här är fotokonst på absolut högsta nivå, parat med djup kunskap, som visar hur mycket vi alla har att vara rädda om”, skriver juryn i sin motivering.

Arets Pandabok Skargard

Du behövs - Bli WWF Vän!

Välj medlemskap

Ett medlemskap gäller per kalenderår. Välj mellan att betala hela medlemsavgiften på en gång eller att dela upp den månadsvis via autogiro.

Fyll i dina uppgifter

Faktureringsdetaljer

Välj betalsätt

• Läs och godkänn villkoren för att gå vidare med beställningen.

Fyll i dina kortuppgifter

Här fyller du i dina kortuppgifter och efter det kommer du vidarekopplas till tacksidan!

Fyll i ditt mobilnummer och öppna din Swishapp för att genomföra gåvan.

Fyll i uppgifter för faktura

Här fyller du i fakturainformation så vidarekopplas du efter det till tacksidan!

Kontakta oss gärna om du har frågor eller vill veta mer!

WWFs engagemang

Trädforskning i Borneo

För en levande miljö på Borneo!

Genom att plantera träd och restaurera skog i  världens regnskogar hjälper vi vår planet och hotade arter att överleva. Just nu arbetar WWF med att rädda regnskogen på Borneo och projekten vi driver är allt från att samla in fröer och etablera plantskolor till att skydda hotade arter och deras livsmiljöer.

Panda (Ailuropoda melanoleuca)

Stöd WWFs arbete i världen

Bidra till en bättre miljö och en levande planet. WWF arbetar i hela världen. Den svenska delen av WWF stödjer och arbetar med hundratals projekt. Genom att skänka din gåva till WWFs arbete i världen bidrar du till de områden där pengarna behövs som mest.

Svensk skärgård

Rädda Östersjön

Hjälp vårt känsliga innanhav. Bidra till arbetet med att göra Östersjön och dess kuster välmående med stor mångfald av liv. WWF arbetar för att skydda Östersjön från överfiske, stoppa övergödningen, stoppa farliga utsläpp av miljögifter, skapa säkrare sjöfart och minska oljeutsläpp.

Isbjörn

Stöd WWFs klimatarbete

WWF arbetar på flera plan med klimatfrågan. Det rör sig om allt från projekt som rör enskilda områden och arter, till omfattande initiativ rörande nationella och internationella överenskommelser. Genom opinionsbildning mot allmänhet och politiker ska samhället göra den omställning som krävs för att rädda vår planet. Samarbetet med företag som vill bidra till en hållbar framtid är centralt. Stöd vårt viktiga arbete för att stoppa klimatförändringen!

Falsk karettsköldpadda

Stöd WWFs havsarbete

Hjälp oss att rädda världens hav. Utan vatten skulle inget kunna leva på vår planet. Ändå håller vi människor på att förstöra jordens hav. Vi har förorenat vattnet – med både kemikalier och skräp. Vi förstör stränder och havsbottnar. Vi fiskar för mycket av vissa fiskar, och rubbar urgamla näringssystem. WWF arbetar över hela världen samtidigt för att vända den negativa trenden. Vi bevakar haven för att stoppa tjuvfiskare, vi förhandlar med EU-politiker och mycket mer

Du behövs - Bli WWF Vän!

Välj medlemskap

Fyll i dina uppgifter

Faktureringsdetaljer

Välj betalsätt

• Läs och godkänn villkoren för att gå vidare med beställningen.

Fyll i dina kortuppgifter

Fyll i ditt mobilnummer och öppna din Swishapp för att genomföra gåvan.

Fyll i uppgifter för faktura

Dela gärna:

Senast ändrad 26/03/24

Besök Frågor och svar om du har några frågor.