Gå till huvudinnehållet
Lodjur i snön.

Ge naturen en chans

Den svenska naturen bjuder oss på en enorm artrikedom och ett viktigt skydd mot många av klimatförändringarnas konsekvenser. Men vår natur står inför allvarliga hot som ohållbart skogsbruk, övergödning och klimatförändringar. Stöd vårt arbete för svensk natur.

Sista chansen att få WWFs kalender 2024!

Steg 1 / 3

Välj månadsbelopp

Som Naturfadder blir du månadsgivare via autogiro och bidrar regelbundet till arbetet för vår svenska natur. Ge naturen en chans – Bli Naturfadder!

Välj premie

Fyll i uppgifter

Faktureringsdetaljer

Signera autogiro

• Läs och godkänn villkoren för att gå vidare med beställningen.

Fyll i dina kortuppgifter

Här fyller du i dina kortuppgifter och efter det kommer du vidarekopplas till tacksidan!

Fyll i ditt mobilnummer och öppna din Swishapp för att genomföra gåvan.

Fyll i uppgifter för faktura

Här fyller du i fakturainformation så vidarekopplas du efter det till tacksidan!

Som Naturfadder bidrar du bland annat till att:

• Skydda minst 30 % av svensk natur till år 2030
  • Stoppa avverkning av skyddsvärda skogar
  • Genomföra fältprojekt för hotade arter och naturtyper
  • Stärka anslaget till biologisk mångfald
  • Sveriges regering ska driva på för en ny EU-lag för att återskapa den biologiska mångfalden och klimatet

BLI naturFADDER

Kalender-2024-kollagebild

Gåvokalender – Svensk natur 2024

Den svenska naturen bjuder oss på en enorm artrikedom. Men vår natur pressas av ohållbart skogsbruk, övergödning och klimatförändringar. Antalet rödlistade och hotade arter ökar. WWF arbetar för att bevara den biologiska mångfalden och skydda mer av Sveriges natur.

2024 års gåvokalender från WWF är en påminnelse om allt fantastiskt som finns i vår natur och som måste bevaras. Bli Naturfadder idag och få hem kalendern i din brevlåda.

Bli NATURfadder

European hedgehog (Erinaceus europaeus), juvenile.

Som Naturfadder får du

• Gåvokalender 2024 – fylld med fina bilder och intressanta fakta.
  • WWF Magasin – fyra gånger per år, med spännande läsning om vårt arbete illustrerad med vackra naturfoton.
  • Rapport från fält –  nyhetsbrev flera gånger per år med rapportering från fält om konkreta naturvårdsresultat.
  • Bättre skydd för vår natur – genom din månadsgåva kan vi genomföra viktiga naturvårdsprojekt som främjar den biologiska mångfalden och arbeta för bättre naturskydd. Så att du kan fortsätta njuta av vår fantastiska natur även i framtiden.

BLI NATURFADDER

Fjällräv

Det finns hopp

När beslutsfattare drar ner på anslagen för arbetet för vår värdefulla natur riskerar det såklart få konsekvenser. Bland annat påverkas möjligheterna att bevara värdefull skog, underhålla viktiga livsmiljöer för hotade arter och att bilda nya naturreservat.

Men det finns fortfarande hopp för den svenska naturen och många exempel på lyckade naturvårdsinsatser. WWF arbetar i Sverige för att rädda hotade arter, öka naturskydd och bevara vår biologiska mångfald.

Vanliga frågor

Hur används mina pengar?

Din gåva går till projekt för att stoppa utrotningen, verka för biologisk mångfald och göra insatser för att stoppa klimatförändringarna. Max 15 % används till administration och insamling som är en förutsättning för att pengarna ska nå ut till projekt på ett effektivt och säkert sätt.  Vill du läsa mer om hur pengarna används kan du göra det här. Tack för ditt stöd för en levande planet!

Så här används dina pengar:

Naturvård

Insamling & administration

Vad innebär det att bli fadder?

Som fadder får du en möjlighet att under lång tid följa WWFs arbete för att skydda djur och natur. Ditt stöd används direkt till att bland annat stoppa tjuvjakt, påverka beslutsfattare och sprida information. Regelbundenheten i din gåva som fadder har stor betydelse. Den bidrar till att vi får bättre framförhållning och kan sätta in våra hjälpinsatser med större kraft.

Är det någon uppsägningstid eller bindningstid?

Nej, vi har ingen bindningstid, och ingen uppsägningstid för våra fadderskap med autogiro. Du kan när som helst avsluta ditt månadsgivande genom att kontakta vår Givarservice eller din bank. Tänk på att det kan ta upp till 5 bank dagar innan autogirot avslutas hos BGC.

Du kan även ändra ditt månadsbelopp här eller kontakta vår Givarservice:

Ring oss på 08-624 74 14
Öppet vardagar 08.00-18.00
givarservice@wwf.se

Stöd vårt arbete för svensk natur och få årets kalender

BLI NATURFADDER

Viktig information att ta del av

WWFS GIVARSERVICE

Vi besvarar dina frågor om fadderskap, medlemskap och gåvor

Ring oss på 08-624 74 14
Öppet vardagar 08.00-18.00
givarservice@wwf.se

Dela gärna:

Senast ändrad 24/01/24

Besök Frågor och svar om du har några frågor.