Nytt nummer av WWF Eko ute nu!

När naturen kommer tillbaka – stor, exklusiv bildspecial från ett allt vildare Europa.
Så här har vi aldrig förr sett vår kontinent! Trots alla rapporter om krympande utrymme för naturen så förvildas stora delar av Europa på nytt. Prisbelönta naturskildrarna Magnus Lundgren och Staffan Widstrand har dokumenterat Europas natur i ett decennium och resultatet, boken ”Ett vildare liv”, är Årets Pandabok 2018. I Eko bjuder vi 12 sidor med fantastiska bilder som visar vad som är möjligt när kloka beslut fattas.

WWF Eko 3-17

Eftertraktade handelsvaror – de skygga, närsynta myrkottarna är de enda däggdjuren som bär fjäll i stället för päls. En rustning som gör dem till världens mest sålda vara i den illegala handeln med vilda djur. Möt djuren som är alldeles för lätta att fånga och läs om hur de ska räddas.

Med kaskeloter och knölvalar utanför fönstret – biologen Anna Roos arbetar med miljöforskning och miljöövervakning på Grönland. En vardag med sälar, valar och ibland så hårda vindar att hon måste krypa till jobbet.

En, två, tre eller rentav fyra jordklot? Hur många planeter skulle behövas om alla levde som du? Nu kan vi alla få svaret med hjälp av WWFs nya Klimatkalkylator. Testa din personliga påverkan – och se hur du kan semestra och samtidigt skona miljön.

Detta och mycket mer om natur och hållbarhet läser du i årets tredje nummer av WWF Eko, tidningen för WWFs stödjande medlemmar. Nu med ny form och mer innehåll om djur och natur och hur vi ska kunna leva i harmoni med vår planet. En tidning om det som är viktigt – på riktigt.

Följ länken där du kan läsa mer och även bli medlem!
wwf.se/eko

Senast uppdaterad 2017-09-04

Bli WWF Vän

Som WWF Vän får man medlemstidningen WWF EKO 4 ggr/år full med intressant, aktuell och matnyttig läsning samt vackert naturfoto. Som bevis för att du är WWF Vän får du också en vändekal för 2017. Ett medlemskap kostar från 330 kr/år.

Blir WWF Vän här!

eller skicka e-post till medlemservice@wwf.se
så skickar vi ett inbetalningskort.

Kom ihåg att skriva att du vill bli WWF Vän!

Provläs förra numret

WWF Eko 2-17

Är du inte medlem ännu och vill titta i tidningen?

Här hittar du hela förra numret