Afrikas största vildmark Selous måste räddas

Världsarvet Selous i södra Tanzania är känt för sin mångfald av arter och större däggdjur. Men det som varit ett paradis för elefanter, bufflar, flodhästar och Afrikas största lejonpopulation på cirka 5.000 djur, håller på att vändas i sin motsats. Till exempel finns bara 50 spetsnoshörningar kvar jämfört med cirka 3.000 i början på 1980-talet. En allt större tjuvjakt och exploatering från gruvor, gas och olja hotar området. På bara 40 år har elefantstammen i Selous minskat med 90 procent.

WWF gör nu en kraftsamling för att rädda Selous. Vi vill stoppa all planerad exploatering, vi vill tillsätta fler parkvakter och ge dem bättre utrustning, och utöka det viktiga samarbetet med människorna som bor runt reservatet.

Vill du också #RäddaSelous? Hjälp oss att höja rösten för Afrikas största vildmark här på Facebook, och läs mer på wwf.se/räddaselous

Möjligheterna att stödja WWF är många. Välj den stödform som passar dig bäst!

Swish

Skänk en gåva på valfritt belopp till vårt arbete

SMS

WWF 100 till 72900
Skänk en gåva på 100 kr till vårt arbete.

PlusGiro

90 1974-6

BankGiro

90 1-9746

Världsnaturfonden WWF har ett 90-konto, vilket är en garanti för att varje gåva används på rätt sätt. WWF redovisar varje år sin totala verksamhet i Sverige till Svensk Insamlingskontroll. Bakom Svensk Insamlings-kontroll står arbetsmarknadens parter. WWF tillhör även Frivilligorganisationernas Insamlingsråd (FRII) som är insamlingsorganisationernas samarbetsorgan. FRII verkar för etisk och professionell insamling.

Frågor

Har du frågor om ditt medlemskap, fadderskap eller gåvor?

Du är varmt välkommen att ringa till oss på medlemsservice på telefon: 08-6247414.

Vi finns här för att besvara dina frågor på vardagar mellan kl 9.00-12:00.

Du kan också faxa på: 08-851329 eller skicka e-mail till medlemsservice@wwf.se

Vanliga frågor om gåvor och stöd

Riktlinjer för insamlingsverksamheten