Bli Djungelfadder!

Bergsgorillan är akut utrotningshotad

Afrikas bergsgorillor är akut utrotningshotade och det finns bara 1.004 individer kvar i regnskogarna i gränsområdet mellan Rwanda, Demokratiska Republiken Kongo och Uganda.

Den största orsaken till att gorillastammen minskar är att de förlorar mer och mer av sina skogar. När fler och fler människor behöver utrymme huggs regnskogen ner. I Rwanda ökar befolkningen mycket snabbt. Folk behöver träd och bambu för att bygga sina bostäder. De behöver också mark för att få betesmarker och mark att odla på. Gorillorna är mycket skygga och blir lätt störda och eftersom allt fler människor med boskap kommer högre upp i bergen minskar också utrymmet där gorillorna kan vandra och skaffa sig föda. Utan skyddade områden så som nationalparker skulle bergsgorillorna inte finnas kvar.

WWF arbetar sedan 20 år tillbaka tillsammans med IGCP, International Gorilla Conservation Programme, för rädda bergsgorillorna och skydda deras livsmiljö. Vi arbetar också med tjuvjaktsbekämpning, skogsplantering och att utbilda och utrusta fler parkvakter.

För att kunna fortsätta detta viktiga arbete behöver vi ditt stöd – bli stolt Djungelfadder!

Swish

9019746
Skänk en gåva på valfritt belopp till vårt arbete

Swishnummer som vi använder vid kampanjer är 9019712

SMS

WWF 100 till 72900
Skänk en gåva på 100 kr till vårt arbete.

PlusGiro

90 1974-6

BankGiro

90 1-9746

Världsnaturfonden WWF har 90-konto och kontrolleras av svensk insamlingskontroll. Det garanterar att din gåva används på rätt sätt. WWF redovisar varje år sin totala verksamhet i Sverige till Svensk Insamlingskontroll. Vi värnar om din integritet och strävar alltid efter att skydda dina uppgifter på bästa sätt i enlighet med gällande lagstiftning (GDPR) dataskyddsförordningen (EU) 2016/679 och övriga dataskyddslagar som gäller vid tillfället för behandlingen. WWF är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter. Vid all hantering av personuppgifter iakttas alltid hög sekretess och säkerhet. Mer detaljerad information om hur vi behandlar dina uppgifter finns att läsa i vår integritetspolicy.

Frågor

Kontakta oss

Du är varmt välkommen att ringa till vår givarservice på telefon: 08-624 74 14, vardagar mellan kl 08.00-18.00.

Vi finns här för att besvara dina frågor om exempelvis fadderskap,medlemskap eller gåvor. Du kan också skicka email till:

givarservice@wwfse eller medlemsservice@wwf.se

Vanliga frågor om gåvor och stöd

Riktlinjer för insamlingsverksamheten

Riktlinjer för behandling av personuppgifter (GDPR)