Gå till huvudinnehållet

Har du också mobilen full av somriga naturbilder? Publicera den i vår tävling senast 1 augusti så har du chans att vinna fantastiska priser. Berätta var du tagit bilden och vad den föreställer. Kanske klappar ditt hjärta extra för den gröna gammelskogen? Fjällens toppar? Blommande ängar, eller skärgårdens kobbar?

WWFs kampanj Rädda svensk natur uppmärksammar de hot som finns mot vår biologiska mångfald. Var med och visa oss vad DU värnar om!

Anis don Demina och WWFs klimatkommunikatör Barbara Evaeus under tågturnén genom Sverige och stoppet i Umeå

Tre vinnare får:

• Valfri tur- och returresa med SJ i 2 klass på dagtåg inom Sverige
  • En årsprenumeration på WWF Magasin – en tidning om det som är viktigt, på riktigt
  • Boken ”Naturlycka – vår värdefulla biologiska mångfald” av Ola Jennersten. Utsedd till Årets Pandabok av WWF

En av vinnarna får även:

• En unik cykel som artisten och youtubern Anis Don Demina smyckat ut på uppdrag av WWF under vår gemensamma tågturné genom Sverige.
Svensk natur

Så här tävlar du

För att delta i tävlingen finns två alternativ:

1. Lägg ut din bild på din Instagram och använd hashtaggen #fotasvensknatur (OBS! Du behöver ha ett öppet konto för att vi ska kunna se bilden.)
  2. Ladda upp din bild i kommentarsfältet i tävlingsinlägget den 6 juni på Världsnaturfonden WWFs Facebooksida

Villkor & regler:

• Det är tillåtet att under tävlingsperioden dela flera bilder
  • En jury från WWF Sverige utser tävlingens finalister och vinnare
  • WWF Sverige förbehåller sig rätten att dela bilderna i sina kanaler
  • Eventuell vinstskatt betalas av vinnarna
Arctic fox (Vulpes lagopus, Alopex lagopus), female on a den.

LYCKA TILL!

SJ-tåget med WWFs Är du med-kampanj och programledare för tågturnén Anis Don Demina

ANIS DON DEMINA & WWF PÅ UPPDRAG

På uppdrag av WWF tar Anis don Demina tåget ut på Sverigeturné. På besök i fem städer får vi följa Anis när han genom utmaningar från WWF – kommer han att lyckas?
Samtidigt beger sig WWFs Helenah Swedberg ut på annat håll för visa hur WWF jobbar med lösningar på vår tids stora ödesfrågor.

Följ tågturnén här

Dela gärna:

Senast ändrad 30/07/21

Besök Frågor och svar om du har några frågor.