Hero—bonobo

RÄDDA REGNSKOGEN

Ja. Det är fortfarande möjligt.

Steg 1 / 3

Välj månadsbelopp

Som fadder blir du månadsgivare via autogiro och bidrar regelbundet till WWFs arbete. Med ditt fadderskap planteras ett träd i regnskogen.

Fyll i uppgifter

Faktureringsdetaljer

Signera autogiro

• Läs och godkänn villkoren för att gå vidare med beställningen.

Fyll i dina kortuppgifter

Här fyller du i dina kortuppgifter och efter det kommer du vidarekopplas till tacksidan!

Fyll i ditt mobilnummer och öppna din Swishapp för att genomföra gåvan.

Fyll i uppgifter för faktura

Här fyller du i fakturainformation så vidarekopplas du efter det till tacksidan!

HÄLFTEN HAR FÖRSVUNNIT PÅ 100 ÅR

På bara 100 år har hälften av jordens regnskogar försvunnit. Den värdefulla regnskogen är avgörande för planetens biologiska mångfald. Mer än hälften av alla landlevande djur- och växtarter lever här, på bara 7 procent av vår planets landyta. Regnskogen ger oss mat, mediciner och rent vatten – och är en nyckel för att bromsa klimatförändringarna. Samma regnskog är också hem och ger försörjning för hundratals miljoner människor.

Trots det förstörs planetens regnskog i en oroväckande snabb takt. Hoten är många, och det största hotet är avskogning, ofta orsakat av industriella plantager och betesmark. Vi vet vad som måste göras. OCH SVARET ÄR JA. Det är fortfarande möjligt att rädda våra regnskogar.

Men vi kan inte vänta. Vi måste agera nu. Bli fadder och hjälp oss rädda liv i regnskogen!
Orangutang

DETTA GÖR WWF

• Bekämpar tjuvjakt och illegal handel av hotade arter i regnskogen
  • Förhandlar fram nya lagar för att förbättra skogsbruk, minska avskogningen och förhindra illegal avverkning
  • Ger stöd och arbetar tillsammans med lokala grupper och organisationer för att hitta alternativa försörjningsmetoder
  • Skapar fler och bättre skyddade områden för att skydda utsatta arter
  • Hjälper urfolksgrupper att hantera konsekvenserna av stora skogsbränder

BLI FADDER

LPR-kurvan-2022

LIVING PLANET REPORT 2022

Budskapet är tydligt: krisen för den biologiska mångfalden är värre än någonsin. Årets rapport visar att populationer av vilda ryggradsdjur i snitt har minskat med 69 procent sedan 1970. Regnskogen med all sin artrikedom är hårt drabbad.

Det finns fortfarande tid att agera, men det är bråttom.

Vad får jag som Regnskogsfadder?

Som Regnskogsfadder får du:

• Tidningen WWF Magasin digitalt fyra gånger per år, spännande läsning om vårt arbete illustrerad med vackra naturfoton.
  • Regnskogsrapporten (e-nyhetsbrev) flera gånger per år med rapportering från fält om konkreta naturvårdsresultat.

Är det någon uppsägningstid eller bindningstid?

Nej, vi har ingen bindningstid, och ingen uppsägningstid för våra fadderskap med autogiro. Du kan när som helst avsluta ditt månadsgivande genom att kontakta vår Givarservice eller din bank. Tänk på att det kan ta upp till 5 bank dagar innan autogirot avslutas hos BGC.

Du kan även ändra ditt månadsbelopp här eller kontakta vår Givarservice:

Ring oss på 08-624 74 14
Öppet vardagar 08.00-18.00
givarservice@wwf.se

Hur används mina pengar?

Din gåva går till projekt för att stoppa utrotningen, verka för biologisk mångfald och göra insatser för att stoppa klimatförändringarna. Max 15 % används till administration och insamling som är en förutsättning för att pengarna ska nå ut till projekt på ett effektivt och säkert sätt.  Vill du läsa mer om hur pengarna används kan du göra det här. Tack för ditt stöd för en levande planet!

Så här används dina pengar:

Naturvård

Insamling & administration

NU RÄDDAR VI REGNSKOGEN

Det är fortfarande möjligt.

BLI FADDER

Viktig information att ta del av

WWFS GIVARSERVICE

Vi besvarar dina frågor om fadderskap, medlemskap och gåvor