Fiskstim nära Galapagos öarna

GLACIAL

GLACIAL och WWF samarbetar för minska plastkonsumtionen och rädda haven

Världens överkonsumtion av plast är ett problem som blir allt större och mycket av plasten hamnar i haven. En del av lösningen är att sluta köpa fraktat vatten i plastflaska och övergå till flaskor i metall som man själv fyller och bär med sig.

WWF-GLACIAL On a mission to reduce the plastic consumption and save the oceansDärför har WWF ingått i ett samarbete med GLACIAL, ett företag som tillverkar en av de mest hållbara flaskorna för kall och varm dryck på marknaden. De är tillverkade i rostfritt stål och är helt giftfria.

GLACIAL vill stödja WWFs arbete för att bekämpa plastproblemet och samtidigt hjälpa till att rädda haven genom insamlingskampanjer. Avtalet mellan WWF och GLACIAL är ett kombinerat partnerskap och licensavtal vilket innebär att GLACIAL kommer att donera 10 kr/flaska till WWF till förmån för världens hav.

Hållbara termosflaskor för varm och kall dryck

GLACIAL två flaskor

GLACIAL en flaska öppnas

Kontakta oss för mer information om våra företagssamarbeten.
foretag@wwf.se

Besök kontakt.wwf.se tills vidare om du har några frågor.